سلام. 

دل،قلب ،تقوا:

گناه که انسان را از حریم پاک عصمت وطهارت دور میسازد ،ثمردوستی نفس اماره وشیطان

است .منشاء ومبدا بدبختی های آدمی وتاریکی انسانی ،گناه است که به صورت یک نقطه سیاه در

 قلب آدمی پیدا می شود ، پس اگر توبه کرد نقطه سیاه محو می گردد واگر همچنان به معصیت ادامه

 داد،نقطه سیاه در قلب تدریجا بزرگ می شود ،تااینکه برمجموع قلب غلبه می نماید.

در اینصورت ،هرگز به رستگاری نخواهد رسید ،مگر اینکه لطف ودستگیری الهی شامل انسان شود.

حضرت امام صادق (ع)میفرمایند :برای قلب چیزی بدتر از گناه نیست.

شیطان دشمن قسم خورده علیه انسان ،تنها جایی که بیش ازاندازه برای انسان دردسر می آفریند قلب انسان است ،یعنی همان مکان ملکوتی که انسانیت انسان به آن بستگی دارد.

پس سعادت وشقاوت انسان به چگونگی قلب بستگی دارد ، چنانچه قرآن می فرماید:درروز قیامت ،مال واولاد برای انسان سودی ندارد مگر کسی که باقلب سالم به سوی خدا برود.

تنها چیزی که قلب راازحیثیت اصلی اش می اندازد گناه است.لذا امام صادق می فرمایند :برای قلب چیزی بدتر از گناه نیست.

وبنا بر فرمایش حضرت علی (ع) ،بیماری قلب از بیماری تن سخت تر است.

ونیزحضرت صادق (ع) میفرمایند: کوری قلب بدترین نوع کوری است ،درصورت کور شدن قلب ،انسان تدریجا ازخدا وکمالات انسانی دور میگردد ودر وادی تاریک حوادث سقوط می کند.


حضرت علی (ع)میفرمایند:یک عامل مهم جهت فاصله گرفتن ازگناه ویک داروی شفا بخش بیماری های نفس تقواست.


تقوا روشنگر کوری دلها ،شفا بخش بیماریهای بدنها،اصلاح کننده فساد سینه ها ،پاک کننده آلودگی های نفس وجلادهنده پرده های دیدگان ،آرامش بخش اضطراب های درونی وروشن کننده تاریکی های شما می باشد.


نیز آن حضرت فرمود :ای بندگان خدا !بدانید که تقوا پناهگاهی استوار است وبی تقوائی خانه سست بنیادی است که نمی تواند ساکنانش رانگه دارد وپناهنده اش را حفظ کند.


ازنزدیک شدن به ناپاکان بهراسید ،زیرا حضرت علی (ع) فرمود:ازمعاشرت با اشرار ومفسدین اجتناب کنید ،زیرا دوست بد همانند آتش می باشد که هر کس به آن نزدیک شود ،خواهد سوخت...

                                                   

ازهمه دوستانی که لطف کردن ونظر گذاشتن ممنون ..وشرمنده که نمیتونم بیام وبلاگتون بازدید پس بدم..یا حق ..خدانگهدار.

نظرات 16 + ارسال نظر
سید 1384/10/01 ساعت 23:16 http://labgazeh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
با سپاس از دیدارتان از لبگزه ..
مثل همیشه پربار است کارهایتان
شاد باشید

سلام دوست گرامی.وبلاگ حکمت تازیانه چونان هر جمعه بروز شد.قدوم سبزتان مایه افتخار است.سپاس.از اینکه بروز شدید خوشحالیم

با سلام و آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما دوست عزیز و خانواده محترمتان...

مطلب بسیار جالبی نوشتید ...
خدایا اگر بناست آن محبوب آسمانی غایب از نظر را فقط چشمهای پاک ببینند...آلودگان سر بر شانه ی که بگذارند؟؟
خدایا خلا ء عظیم تنهایی را جز تو که می تواند پر کند؟
و زخم عمیق غربت انتظار را جز تو که می تواند مرهم گذارد؟؟
اللهم عجل لولیک الفرج
موفق و سربلند باشید
التماس دعا
به آدرس جدید تشریف بیاورید

سلام
خسته نباشید

با آرزوی موفقیت روز افزون

خوشحال می شم سری به ما هم بزنید

سلام
خسته نباشید
بالاخره بعد از مدت ها تونستم خدمت برسم
میلاد حضرت مسیح ستاره صبح را بهتون تبریک می گویم
جالب بود و زیبا
به روز شدم
التماس دعا

سلام خواهرم.
غیبت شما و آن کامنت فوق العاده کوتاه کمی نگران کننده است. کجایی شما؟ کاش چیزی می گفتی برای رفع نگرانی.

در طریق عشق بازی امن وآسایش بلاست.......
در پناه حضرت دوست وحامی بی کسان

سلام مرضیه جان. خوبی؟

نمی دونم چرا کم پیدا شدی! احتمالا تو هم مشغله ی درسی داری. موفق باشی.

انشاءا... که دلت همیشه به نور تقوی روشن باشه و پاک پاک!

سلام...منم تبریک میگم بهت ولادت حضرت عیسی رو...موفق باشی.............

سلاااااااااااااااااااااااااام مرضیه جووووووووون خوبی خواهر مهربونم دلم خیلی برات تنگ شده این روزها مشغول درس خوندن و کار هستم. باید موضوع پروپوزالم را هم مشخص کنم خیلی کلافه ام برام دعا بکن
برات ارزوی موفقیت دارم
مراقب خودت باش
قربانت
خواهرت

farhad 1384/10/07 ساعت 13:33 http://m-shirzi.tk

با سلام و تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح
مرضیه خانم می تونید در مورد حضرت عیسی علیه السلام
احادیثی از امامان بزرگوارمان بنویسید؟؟
موفق باشید و یا علی

سلام
خسته نباشید
غرض از مزاحمت
آپ کردم
در خدمت باشیم
التماس دعا

با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و خانواده ی محترمتان.
ممنون از حضورتون در وبلاگ سجاده عشق.

مهدی جان دل ما را دریاب!
گاهگاهی به نگاهی دل ما را در یاب
جان به لب آمده از درد خدا را دریاب

اگر از دولت وصل تو مرا نیست نصیب
گاهگاهی به نگاهی دل ما را دریاب

به امیدی به سر کوی تو روی آوردیم
شهریارا به در خویش گدا را دریاب

دل ما را به شب هجر فروغی بفرست
شبرو وادی اندوه و بلا را در یاب

سنگ ها می خورم از دست جنون دل خویش
من دیوانه ی انگشت نما را دریاب

به وفاداری تو شهره ی شهرم ای دوست
ز وفا معتکف کوی وفا را دریاب

سال ها رفت که از جام محبت مستم
من دردی کش صهبای ولا را دریاب

کاروان رفت و من از همسفران دورم دور
من از قافله ی شوق جدا را دریاب

راه باریک و بسی پر خطر و تاریک است
سببی ساز و درین مهلکه ما را دریاب

تا دلم بار غم عشق به منزل فکند
شهسوارا من افتاده ز پا را دریاب

تا فغان دل غمدیده ی ما را شنوی
نازنینا سحری باد صبا را دریاب

دوش رؤیای لب نوش تو با من می گفت
کای شهید غم من آب بقا را دریاب

سوی (پروانه)نظر کن که دعا گوی تو باد
گنه آلوده ی خود را به مدارا دریاب.

اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا
موفق و سربلند باشید
منتظر حضور سبزتون هستم

می توان با یک گلیم کهنه هم
روز را شب کرد و شب را روز کرد
می توان با هیچ ساخت
می توان صد بار هم مهربانی را خدا را عشق را
با لبی خندانتر از یک شاخه گل تفسیر کرد
می توان بیرنگ بود
هم چو آب چشمه ای پاک و زلال
می توان در فکر باغ و د شت بود
عاشق گلگشت بود
میتوان این جمله را در دفتر فردا نوشت
خوبی از هر چیز دیگر بهتر است

سلام مرضیه جان، خوبی؟
منم خیلی دلم برات تنگ شده بود
ممنون بابت مطالب مفیدی که نوشتی
انشاا... هر کجا که هستی سلامت باشی و شاد
یا حق

سلام دوست عزیز...با آرزوی سلامتی و شادکامی برای شما و خانواده ی محترمتان..ممنون از حضورتون و ممنون از نظر لطفتون به وبلاگ سجاده عشق...مطلب بسیار جالبی رو عنوان کردید...

واقعا همینطوره...

بس جمعه که در فصل تو افسرد
بس خنده آئینه که پژمرد
پروانه چه بسیار که در پاى تو اى شمع
خندید و ندانست که اقبالِ سحر مرد
مهدی جان !باز هم غروب سرخ آدینه است و لحظه قبض و سنگینى روح بر قلب ....

باز هم فارغ از تمام افکار زمینى با دلى آکنده از عشق به افق سرخ و خونین چشم دوخته‏ام و دلتنگ دیدار توام و آنقدر حرفهاى ناگفته برایت دارم که گمان نمى‏کنم عمر مجال گفتن آنها به من دهد....

اللهم عجل لولیک الفرج....

التماس دعا....

وبلاگ آپدیت شده منتظر حضور سبزتون هستم...

موفق و سربلند باشید....

سلام علیکم
خسته نباشید
خواهش می کنم دشمن تون شرمنده باشه
شهادت امام جواد(ع) را خدمت شما تسلیت عرض می کنم انشاءالله خداوند شفاعت آن حضرت را نصیب من و شما بگرداند
از مطالب جذاب و زیبایتان ممنونم
بنده نیز به روز شدم
این روزها دیگه شب ها وقت آپ کردن دارم
در خدمت باشیم
التماس دعا
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد