یا حسین

با سلام وعرض تسلیت

محرم امسال 
تو این چند شبی که برای اقامه نماز جماعت وشرکت در عزاداری  امام حسین (ع) به مسجد محله مان رفتم ازمیان روضه ها واحادیثی که شنیدم روایتی را روحانی مسجد عرضه داشتند که به نظرم جالب توجه آمد .با برداشتی که از این روایت داشتم سعی کردم به صورت داستانی کوتاه برای دوستان نقل کنم :

اما این روایت که روحانی مسجد به نقل از مرجع عالیقدر وبلند مرتبه امان حضرت آیت الله بهجت  بیان فرمودند مختصرا از این قرار است که: در نجف اشرف مرد شیعه ای هر روز پس از کار روزانه اش به زیارت امیرالمومنین امام علی (ع) می رفت ،در راه او یک مرد سنی که بسیار مخالف امیرالمومنین وفرزندانشان بود هرروز به این مرد شیعه وامام علی (ع) فحش وناسزا میگفت که بسیار دل آن شیعه را به درد می آورد .ولی هر بار آن مرد شیعه پاسخی نمی داد ومی گذشت تا اینکه یک روز که برای زیارت می رفت مرد سنی باز هم  به او وامیرالمومنین ناسزا گفت طوری که مرد شیعه دلشکسته وارد حرم آن حضرت شد وبا حالت زاری شکایت آن مرد را به امام علی برد ودر دل از خدا گله مند شد که چرا کیفر این مرد را در دنیا به اونمیدهد .تا اینکه در عالم رویا امام علی (ع)را دید که به ایشان فرمودند علت اینکه این مرد سنی در این دنیا کیفر نشده این است که او حقی بر گردن ما دارد .
آن شیعه پرسید :چه حقی ؟ امام فرمودند :"آن مرد سنی یک روز که در کنار رود فرات رفته بود ومی خواست آب بنوشد ،در دل گفت :ای کاش یزید به حسین نوه پیغمبر (ص) آب میداد وبعد اورا می کشت " این دلرحمی  او به حسین (ع) سبب شد که حقی از این مرد بر گردن ما باشد که شفاعت اورا به درگاه الهی بکنیم .مرد شیعه از خواب بیدار میشود و بسیار منقلب شده از حرم بیرون می آید .در راه برگشت مرد سنی را می بیند .وقبل از اینکه مرد سنی  شروع به ملامت او کند ، خوابش را برای او تعریف می کند.
مرد سنی میگوید در آن روز هیچ کس کنار رود همراه من نبوده .وبا زاری وگریه  شهادت می دهد که به امام علی (ع) وفرزندانش ایمان آورده وشیعه می شود.

التماس دعا .
یا علی مدد 

نظرات 7 + ارسال نظر

با سلام و آرزوی توفیق روز افزون و قبولی عزاداریهای شما بزرگوار.تاسوعا و عاشورای حسینی را به شما تسلیت عرض میکنم.مطلبتون خیلی زیبا و تاثیر گزار
بود اجرکم عند الله.

ممنون از حضورتون

*******

ای کاش میشد انتظار صف طولانی نداشت

ای کاش میشد هر کی دلتنگ تو میشد وقت ملاقاتی میذاشت یابن الحسن(عج) ادرکنی.

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام و ممنون از شما. این ایام جانسوز بر شما هم تسلیت باد. انشا الله همواره دنبال پیام واقعی عاشورا باشیم. یادمان باشد که عزاداری هدف نیست بلکه خود وسیله ای است برای زنده نگه داشتن یاد و نام و راه امام!

می رفت و به راه چشم می دوخت فرات
آن روز که چون ستاره افروخت فرات

ای کاش حسین هم لبی تر می کرد
در آتش این عطش چه می سوخت فرات

میلاد 1386/10/30 ساعت 23:59 http://www.mcse.blogfa.com

سلام.
مرضیه میبینم که باز شروع کردی به نوشتن...
تبریک میگم.
خیلی قدیم وب من هم میومدی من یه مدت اومدم اما دیگه نمینوشتی...
جدا خوشحال شدم از اینکه بازم مینویسی.
حق یارت(ضمنا چه بخوای و چه نخوای من لینکت میکنم.)
یاحق

میلاد 1386/11/01 ساعت 00:08 http://www.mcse.blogfa.com

راستی چه راضی تو این همه درد و رنج دنیایی حسین نهفته شده که همه رو داغون میکنه...
نابرده رنج گنج میسر نمیشود...
اما چه راضی بود بین اون و حق که ۱۴۰۰ سال دیگه هم بگذره مردم توی عذاش اشک میریزن و طلب مغفرت میکنن...
یاحق

عادل 1386/11/01 ساعت 12:58 http://www.amr-nahy.blogfa.com

سلام خسته نباشید وبلاگ خوبی دارید به وبلاگ منم سر بزن انشاء الله........................................

میلاد 1386/11/07 ساعت 21:45 http://www.mcse.blogfa.com

سلام مرضیه عزیز...
متاسفانه بحث تو با زینب خارج از مطالعات من هست پس
شرکت نمیکنم.
ولی یه قالب کلی به نام قرآن وجود داره و اونقدر کامل و صریح هست که عمل کردن به دستوراتش رو حتی مسیحی ها هم میتونن متوجه بشن و انجام بدن.
راستی من آپدیت کردم منتظر حضورت هستم.
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد