عید سعید غدیر بر شیعیان مبارک باد

 

مولای ما حضرت امیرالمومنان (ع)فرموده اند :

 ای امتی که پس از پیامبر خود سرگردان وحیران گشته است ،اگر مقدم می کردید کسی را که خدا مقدم کرده است وموخر می داشتید کسی را که خدا موخر داشته است وولایت وجانشینی (پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله)راقرارمی دادیدهمان جائی که خداوند قرار داده است ،ولی خدا از اقامه ی حق کناره نمی گرفت وسهمی از فرائض الهی تغییر نمی یافت وهیچ دو نفری درحکم خدا اختلاف نمی کردند وامت درچیزی از اوامر الاهی دچار تفرقه واختلاف نشدند،مگر اینکه علم آن از کتاب خدا نزد ما (ائمه ی معصومین علیه السلام )می باشد.پس بچشید نتیجه ی عمل وکوتاهی خویش را در آن چه برای خود پیش فرستاده اید وخداوند هرگز به بندگان ظلم نمی کند وکسانی که (در حق ائمه علیه السلام )ظلم کرده اند به زودی خواهند دانست که به چه جایگاهی باز می گردند.

                                

 اسناد این حدیث شریف در حد تواتر وکثرت فوق العاده ای است واگر چه پس از رحلت رسول خدا(ص) وبه مدت صدسال ،کتابت ونقل حدیث ممنوع گردید ،اما خاطره ی غدیر در اذهان مسلمانان همچنان باقی ماند. هیچ روایتی به اندازه ی "حدیث غدیر "راوی ندارد وهیچ فرقه ای از مسلمین وقوع این حادثه را انکار نکرده اند . شیعه میگوید :باتوجه به قراین ودلایل عدیده ،این کلام پیامبر ناظر به امامت وخلافت پس از رسول الله (ص)است .

این دلایل آن قدر محکم ومتین است که حتی برخی اهل انصاف از غیر مسلمانان نیز با مطالعه ی جلد اول کتاب الغدیر صریحا اذعان کرده اند که حق با شیعیان است واگرقرار باشد آنها روزی به آئین اسلام مشرف شوند مذهب تشیع اختیار خواهند کرد ودرست به همین دلیل است که در برخی کشورهای اسلامی از تبلیغ ،انتشار وتوزیع کتاب "الغدیر"همچون یک کالای ممنوعه ،جلوگیری به عمل می آید .

حقیقت آن است که تعصب وبی انصافی در میان خواص وجهل وبی اطلاعی در میان انبوهی از عوام مسلمین ،آنان را از پذیرش وتمکین در برابر این حقیقت که از خورشید آشکارتر است باز داشته وپر واضح است که انکار مخالفین ،به حقانیت ولایت خدشه ای وارد نمی کند ،همان گونه که عدم پذیرش اسلام از سوی پیروان سایر ادیان ،حقانیت دین مبین اسلام را زیر سئوال نمی برد وانکارملحدین ومنکران وجود خداوند خدشه ای به ذات مقدس حق تعالی وارد نمی سازد.

در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص)آمده است:"ما اوذی نبی بمثل ما اوذیت " هیچ پیامبری به اندازه ی من اذیت نشد.

 این بیان مبارک قدری تامل برانگیز است .چرا که در میان سلسله ی انبیاء حضرت نوح علی نبینا وآله وعلیه السلام را می بینم که صدها سال در میان قوم خویش به تبلیغ وارشاد مشغول بود وانواع واقسام رنج ها ،مرارت ها ،انکارها ،زخم زبانها وضرب وجرح ها را تحمل نمود . حضرت موسی علی نبینا وآله وعلیه السلام را می شناسیم که ده ها سال از دست قوم بنی اسرائیل خون دلها خورد وسختی ها دید .حضرت ابراهیم علی نبینا وآله وعلیه السلام را سراغ داریم که در آتش افکنده شد و... با این حال پیامبر عزیز ومهربان ما می فرماید :هیچ پیامبری به اندازه ی من اذیت نشد .10سال در مکه و13سال در مدینه ،آزار ومخالفت مشرکان ومنافقین را تحمل نمود.در طائف اوراسنگباران کردند .درشعب ابی طالب ودر محاصره ی مشرکان به همراه یاران با وفایش از گرسنگی سنگ بر شکم مبارک می بست .بر سر ورویش ، زباله وشکمبه ی شتر ریختند.بارها نقشه ی قتل وترور اورا طراحی کردند...حال ،این پیامبر که برترین انبیاء وخاتم آنها واشرف مخلوقات است در بازگشت از آخرین حج خویش ودر آستانه ی رحلتش از دنیا این گونه مخاطب پروردگار خویش قرار می گیرد."ای پیامبر !ابلاغ کن آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده درباره ی علی بن ابی طالب واگر انجام ندهی رسالت خداوند را به انجام نرسانده ای وخداوند تورااز مردم حفظ می کند"

این چه دستور اکیدی است که گویی تمام زحمات پیامبر (ص)درگرو انجام آن است ؟ابلاغ این پیام ،چه پیامدهایی را به دنبال دارد که خداوند -تبارک وتعالی -رسول خویش رادلداری می دهد وحفظ اورا از گزند دشمنان وفتنه گران ضمانت می کند که "والله یعصمک من الناس ".

 غدیر تنها یک برکه نیست ،اقیانوس بی کران است .

خطبه ی غدیر ،تنها یک خطبه نیست ،منشور هدایت است تا قیام قیامت .

غدیر ،عقیده ی ما ،اساس دین مبین اسلام ،ثمره ی نبوت ،عصاره ی خلقت وزنده ترین سند ولایت مطلقه الهیه ی دوازده امام معصوم ومظلوم شیعه است.

واقعیت آن است که "حدیث غدیر"تنها در میان مخالفان مظلوم نیست !!پیام غدیر وخطبه ی غدیر در میان مانیز مهجور است !!بسیاری از ما ،از غدیر ،تنها این فراز :من کنت مولاه فهذا علی مولاه"رادر خاطرداریم .اکثریت غریب به اتفاق ماشاید یک بار هم خطبه ی غدیر رامرور نکرده ایم !

                                               

این خطبه دوره ی فشرده ای از توحید ،نبوت ،امامت ،تفسیر قرآن ،حلال وحرام ومهم تر ازهمه ذکر فضایل ومناقب مولای متقیان وامیر مومنان حضرت علی (ع)وشیعیان ومطاعن مخالفان وغاصبان حقوق اهل بیت (ع)است وامر پیامبر عظیم الشان اسلام است که حاضران به غایبان وپدران به فرزندان تاروز رستاخیز ،سینه به سینه ونسل به نسل این خطبه را منتقل سازند وبالاترین امر به معروف را تبلیغ وترویج ونشراین حدیث شریف برشمرده اند. از این رو ،شایسته است شیعیان ومحبین اهل بیت (ع)به این توصیه ی رسول گرامی اسلام جامه ی عمل پوشانده و ا زهر فرصتی برای رساندن این پیام به دیگران استفاده نمایند.

                                        

دکترعلی هراتیان

نظرات 7 + ارسال نظر
فرهاد 1386/10/07 ساعت 19:44 http://m-shirazi.tk

با سلام
بسیار مفتخرم که اولین کامنت را میگذارم.
ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر رحمت حضرت عیسی (علیه السلام)، تاجگذاری مولا علی (علیه السلام) را به شما دوست عزیز تبریک می گویم.
به امید ظهور حق و برپایی دوباره حکومت عدل جهانی
موفق باشید

با سلام و احترام متقابل. میلاد پیامبر عطوفت حضرت عیسی و عید غدیر را به شما تبریک عرض نموده، برایتان آرزوی توفیق و بهروزی مسئلت دارم. شاد باشید.

فرهاد 1386/10/24 ساعت 15:54 http://m-shirazi.blogfa.com

با سلام و احترام
بیصبرانه منتظر مطالب ناب شما در مورد ماه محرم الحرام هستم...
موفق باشید

فرهاد 1386/10/24 ساعت 15:59 http://m-shirazi.tk

با سلام و احترام
بیصبرانه منتظر مطالب ناب شما در مورد ماه محرم الحرام هستم...
موفق باشید

سلام
خدا رو شکر که دوباره به نام حضرت دوست، راه سرزمین روشنایی رو ادامه می دین.
یا علی!

[ بدون نام ] 1386/11/03 ساعت 12:55

خداییش حضرت علی چه گناهی کرده که شما در مقام خدا می پرستینش تو اون دنیا سرزنشتون می کنن نگین نگفتین تازه پیامبر اگه آخرین پیامبر خداست هیچ جانشینی نداره

علی 1387/01/02 ساعت 05:38

به امید روزی که ذکر لب همه باشد لا اله الا الله محمد رسول الله(روحی فداک) علی ولی الله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد