صلی الله علیک یا جوادالائمه (ع)

سلام .سالروزشهادت امام جواد (ع) رو تسلیت میگم.

حضرت امام جواد ( ع ) : دین شناسی، قیمت هر متاع گران قدر و نردبان ترّقی برای وصول به هر مقام بلندی است.
بحار ، جلد 1 ، ص 67

 حضرت جواد(ع) میفرمایند:

"اهل المعروف الى اصطناعه احوج من اهل الحاجة الیه لان لهم اجرهم و فخره و ذکره فما اصطنع الرجل من معروف فانما یبدء فیه نفسه ."

نیاز نیکوکاران به احسان بیش از نیازمندان است زیرا نیکوکارى براى آنان پاداش، افتخار و نام نیک به دنبال دارد، بنابراین انسان هر گاه کار نیکى انجام دهد ابتدا به خویشتن نیکى کرده است .

                                          

یکی  ازدوستان خواسته بودن که احادیثی راجع به حضرت عیسی بن مریم (ع) بنویسم ،با اینکه برای خودم هم جالب بود که درین مورد مطالعه داشته باشم  ولی متاسفانه مطلب پیدا نکردم ..از دوستانی که در این خصوص مطلبی دارن یا مرجعی میشناسن درخواست دارم که در قسمت نظرات عنوان کنید ..تشکر.

التماس دعا.

نظرات 19 + ارسال نظر

سلام علیکم خواهر محترم .
ضمن عرض تسلیت متقابل عرض شود که در جایی بودم و دیدم که مطلب جدیدی نوشته اید ، گفتم که عرض ادب و سلامی داشته باشم و از مطلب جدید هم طبق معمول بهره مند .
پس فعلا خدا نگهدار .

سلام علیکم خانومی

شهادت جانسوز مولایمان ابن الرضا امام محمد تقی علیه السلام را به شما تسلیت عرض میکنم...
ممنونم از اینکه به کلبه ام سری زدید
حضرت زهرا نگهدارتون باشه
التماس دعا

سلام...من هم تسلیت میگم ایام شهادت امام جواد رو خدمت همه دوستان...منظور من حوا بود...البته شایدم.!!نه همون حوا:دی...ممنون از نظراتون...واقعا یه سال گذشتا...عمره دیگه...یا علی مدد

سلام مرضیه جان. خوبی؟

امام جواد (ع): چگونه ضایع می شود کسی که خدا عهده دار و سرپرست اوست؟ چگونه فرار می کند کسی که خدا جوینده اوست؟
و کسی که توجهش به غیر خدا جلب گردد، خداوند او را به همان شخص واگذار نماید.
مسند الامام الجواد ، ص 243

راستی! در مورد حضرت عیسی بن مریم (ع)، احادیثی در کتاب تحف العقول حرّانى، ترجمه ی آقای پرویز اتابکى وجود داره. من الآن چند تا حدیث قدسی که کلام خداوند خطاب به حضرت عیسی (ع) هست _ از همین کتاب _ در دسترس دارم، اگر کتاب رو نداشتی، اطلاع بده تا همین ها رو بدم.

اللهم عجل لولیک الفرج ...

سلام مرضیه جان
من شما رو لینک کردم
دوست داشتین شما هم ای کار رو بکنید
ممنون که سر زدی
بازم میام
در پناه حق


اى عیسى!
تو به فرمان من مسیح و جانبخشى و تو به اجازه ی من از گل مى آفرینى و تو مردگان را به کلام و مشیت من زنده می کنى؛ پس شیفته ی درگاهم باش و از من بیم دار که پناهگاهى از من جز درگاه خود من نیابى.

اى عیسى!
چه خیرى است در لذتى که نپاید و عیشى که براى صاحبش نماند؟

اى پسرِ مریم!
اگر آنچه را براى دوستداران نکوکارِ خود آماده کرده ام، به چشم مى دیدى، دلت آب مى شد و روحت از شوق پر مى‏کشید، هیچ سرایى چون سراى آخرت نباشد که در آن فرشتگان مقرب بر نیکان در آیند و آنان از هراس هایى که روز رستاخیز دررسد ایمنند؛ سرایى که نعمتش دگرگون نشود و از اهل آن زایل نگردد.

اى عیسى!
هر جا هستى مرا در نظر آر و گواه باش من آفریدمت و تو بنده ی منى و من تو را نقشبندى کردم و به زمین فرو فرستادم.

اى عیسى!
نفست را از شهوت هاى هلاکت بار بازدار و از هر خواهشى که از من دورت کند دورى گزین، بدان که تو از سوى من فرستاده اى امین هستى و از من پروا داشته باش.

اى عیسى!
از نکوکارى شادمان شو، زیرا به راستى مایه ی خرسندى من است و بر بدکارى زارى کن که به راستى، زشتى است. آنچه خوش ندارى با تو کنند با دیگران مکن.

اى عیسى!
دنیا شیرین است و من تو را در آن به کار گرفتم، از آنچه در دنیا بر حذرت داشتم دورى کن و آنچه را براى زیستنى سهل و ساده به تو دادم از آن برگیر.

اى عیسى!
خرد ورز و بیندیش و در کرانه هاى زمین بنگر که سرانجام ستمکاران چگونه بوده است؟

اى عیسى!
هر توصیفى که برایت کردم اندرزى است و هر گفته ی من به تو حق است و من خود آشکار کننده ی حق هستم، پس به حقیقت مى گویم اگر تو پس از آن که آگاهت کردم از من نافرمانى کنى، در برابرم دوست و یارى ندارى.

اى عیسى!
دلت را با پرواى از من پرورش ده و به زیردستت بنگر و به زبردستت منگر و بدان که سرآمد هر خطا و گناهى همانا دنیا دوستى است، پس دنیا را دوست مدار که به راستى من نیز دوستش ندارم.

اى عیسى!
دلت را براى من پاک دار و در خلوت ها بسیارم یاد کن و بدان که شادمانى در آن است که با بیم و امید به سویم روى آورى؛ در این روى آوردن زنده و پویا باش و مرده و فسرده مباش.

تحف العقول حرّانى، ترجمه ی آقای پرویز اتابکى.

احسان 1384/10/13 ساعت 09:24 http://najva.blogfa.com


اللهم ارزقنا زیاره قبرالحسین(ع) فی الدنیا و شفاعته یوم الورود.
سلام.
خسته نباشید.
عشق فقط عشق حسین(ع).
پروردگارا ما را در عاشقی یاری کن!
اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج).
التماس دعا.
کربلایی باشید.
یا امیرالمومنین، حیدر(ع) مدد

اِلهى کَفى بى عِزّاً اَنْ اَکُونَ لَکَ عَبْداً وَکَفى بى فَخْراً اَنْ تَکُونَ لى........................

خدایا این عزت مرا بس است که بنده تو باشم و این افتخار برایم بس است که تو پروردگار منی

سلااااااااااااااااااام مرضیه جان خوبین خواهر مهربونم نمیدونم چرا این قدر زود به زود دلتنگ میشم هنوز امتحاناتم مونده ۵ شنبه یک امتحان دارم چه خبر خواهرم؟
براتون ارزوی موفقیت دارم
ممنون از حضورت
قربانت
قافله نور

سلام دوست عزیز..با آرزوی موفقیت و شادکامی برای شما و خانواده محترمتان...
امیدوارم چشم همه ی منتظران به جمال دلربایش روشن شود....
فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز پیوند آسمانی دو ستاره ی آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) را به شما تبریک و شاد باش عرض مینمایم.
سجاده ی عشق آپدیت شد...
منتظر حضور سبزتون هستم...
اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا
موفق و سر بلند باشید

با عرض سلام وادب .مدتی بعلت مشکل سیستم نتونستم برا عرض ادب خدمت برسم.بزرگواری نموده بودید.ممنونم و التماس دعا

سلام
خسته نباشید
احادیث و مطالب زیبایی را نقل کردید
از مطالب جذابتان ممنونم
می بخشید دیر خدمت می رسیم
التماس دعا
یاعلی

[ بدون نام ] 1384/10/14 ساعت 08:20

یا عیسی اانت قلت للناس اتخذونی وامی الهین من دون الله:

ای عیسی آیا تو به مردم گفتی که مرا با مادرم به جای خدا به خدایی برگزینید ؟عیسی عرض کرد :بارالها اگر آنرا من گفته بودم تو میدانستی........

[ بدون نام ] 1384/10/15 ساعت 11:47

به نامش و یه یادش
سلام مرضیه جان
خوبی خانومی؟
دیگه به ما سر نمی زنی؟
من آپم خوشحال میشم بیای
التماس دعا
یا حق
((الهم العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان))

سلام دوست عزیز و گرامی...با آرزوی تندرستی و موفقیت برای شما و خانواده محترمتان...ممنون از حضور شما...وبلاگ سجاده ی عشق آپدیت شد...منتظر قدوم مهربان شما دوست گرامی و بقیه ی دوستان عزیز هستم...صفای قدمهای یکایک شما عزیزان و گلچهرگان ایرانی گلباران...شب فراق تو ای دوست کی سحر گردد؟؟کی آفتاب جمالت جلوه گر گردد؟؟غمت فکنده به دل آتشی که می ترسم...ز پای تا به سر شعله ور گردد..مهدی جانم ! بیا و از سر کویت به ما نشانی ده..مخواه عاشق بیچاره در به در گردد.....منتظر حضور سبز همه ی عزیزان هستم..اللهم عجل لولیک الفرج...التماس دعا..موفق و سربلند باشید

سلام دوست من
حالت خوبه؟
الحمدلله دوستان کلی مطلب و منبع در مورد حضرت عیسی (ع) براتون معرفی کردن.
ببخشید که دیر شد. می دونی که کم لطف نیستم و بدون دلیل نبوده تاخیرم.
پیروز و پایدار باشی

سلام دوست عزیز..با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و خانواده محترمتان...ممنون از حضورتون در وبلاگ سجاده ی عشق و ممنون از نظر لطفتون...پیشاپیش شهادت امام محمد باقر (ع) را به قلب نازنین ولی عصر (عج) و شیفتگان و عاشقان اهل بیت تسلیت عرض میکنم...
اللهم عجل لولیک الفرج...
التماس دعا...
منتظر حضور سبز و همیشگی تون هستم...
موفق و سربلند باشید...

سعید ب 1384/10/30 ساعت 23:35

سلام . برای احادیث حضرت عیس به جلد اول حیوه القوب علامه مجلسی مراجعه بفرمائید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد